Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Kompetencje przyszłości na rynku pracy - szkolenia

Wszystkie wymienione poniżej szkolenia realizowane są w ramach projektu pt. „Kompetencje przyszłości na rynku pracy” (nr FERS.01.05-IP.08-0512/23), dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

Ze wszystkimi szczegółowymi informacjami nt. projektu możecie zapoznać się Państwo na PODSTRONIE PROJEKTU >>

Zapisy na szkolenie:

  • Wybierz szkolenie: Znajdź interesujące Cię szkolenie (lista szkoleń z otwartą rekrutacją poniżej)
  • Pobierz formularz zapisu: Pobierz formularz zapisu dostępny tutaj: FORMULARZ ZAPISU NA SZKOLENIE
  • Wypełnij formularz: Starannie wypełnij wszystkie wymagane pola formularza
  • Wyślij formularz: Wypełniony i podpisany odręcznie formularz prześlij mailowo pod adres szkolenia@humanitas.edu.pl
  • Oczekuj na informację: Pracownik działu szkoleń poinformuje Cię o zakwalifikowaniu się na szkolenie
  • Otrzymanie deklaracji uczestnictwa: Po zakwalifikowaniu się otrzymasz deklarację uczestnictwa WZÓR DEKLARACJI UCZESTNICTWA
  • Wydrukuj i dostarcz deklarację: Deklarację tę należy wydrukować, podpisać odręcznie i dostarczyć w oryginale do biura rekrutacji w Akademii Humanitas pokój 105 lub pocztą tradycyjną pod adres Akademia Humanitas,  ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec pokój 105

 

Potrzebujesz więcej informacji - zapraszamy do kontaktu:

Tomasz Barcik tel.: 517 385 559, e-mail: tomasz.barcik@humanitas.edu.pl - sprawy związane z rekrutacją

Małgorzata Wesołowska tel.: 532 466 764, 32 363 12 35, e-mail: szkolenia@humanitas.edu.pl - sprawy związanych z organizacją szkoleń

 

Skuteczna komunikacja w erze cyfrowej - strategie i narzędzia - szkolenie weekendowe

Data szkolenia: 23 - 24.11, 30.11 - 01.12.2024

Czas trwania szkolenia: 32 godziny

Termin rekrutacji: 16.09.2024.-.08.11.2024

Godziny szkolenia: 9:00-16:30

Forma szkolenia: stacjonarnie w Akademii Humanitas w Sosnowcu

Ilość miejsc: 14

Cel szkolenia: 

Zbudowanie i rozwinięcie wśród uczestników szkolenia praktycznych umiejętności w wyrażaniu swoich myśli oraz kompetencji niezbędnych do efektywnej, precyzyjnej i perswazyjnej komunikacji w życiu zawodowym z uwzględnieniem środowiska cyfrowego, umożliwiających im osiąganie celów zawodowych poprzez lepsze zrozumienie i praktyczne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, aktywnego słuchania, skutecznego argumentowania oraz udzielania konstruktywnego feedbacku.

Cel strategiczny koncentruje się na długoterminowym rozwoju uczestników w kontekście ich zdolności do komunikacji w coraz bardziej złożonym i cyfryzującym się świecie pracy. Jest on powiązany z szeroką wizją poprawy efektywności komunikacyjnej na poziomie organizacyjnym i indywidualnym.

Dla kogo: 

  • Menadżerów i liderów zespołów - którzy chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, zarówno w prowadzeniu zespołów, jak i w interakcjach z partnerami biznesowymi w środowisku cyfrowym.
  • Pracowników biurowych - którzy regularnie korzystają z narzędzi komunikacji online (e-mail, chaty, wideokonferencje) i chcą lepiej zarządzać swoimi kanałami komunikacji, aby zwiększyć efektywność pracy.
  • Specjalistów ds. komunikacji i PR - którzy potrzebują umiejętności tworzenia perswazyjnych komunikatów w różnych formatach cyfrowych oraz chcą lepiej rozumieć odbiorców i dostosowywać swoje przekazy do specyfiki mediów cyfrowych.
  • Pracowników działów HR - którzy zajmują się rekrutacją, udzielaniem informacji zwrotnej i zarządzaniem pracownikami na odległość, a także chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej i budowania relacji wirtualnych.
  • Członków zespołów projektowych – również pracujących zdalnie lub w modelu hybrydowym, którzy chcą skuteczniej współpracować i komunikować się wewnątrz zespołu oraz z interesariuszami.
  • Konsultantów i freelancerów - którzy muszą efektywnie komunikować się z klientami i partnerami w środowisku cyfrowym, dostosowując styl komunikacji do różnych odbiorców i sytuacji.
  • Nauczycieli i trenerów - którzy prowadzą zajęcia online i chcą lepiej angażować uczestników, udzielać konstruktywnego feedbacku oraz zarządzać komunikacją w zróżnicowanych grupach.

Szkolenie jest odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w kontekście nowoczesnych narzędzi cyfrowych i wymagających środowisk pracy.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  • Poprawa efektywności komunikacyjnej.
  • Zwiększenie umiejętności argumentacji i perswazji.
  • Rozwój umiejętności aktywnego słuchania.
  • Lepsze zarządzanie czasem i priorytetami w komunikacji.
  • Efektywne korzystanie z narzędzi cyfrowych.
  • Zwiększenie pewności siebie w komunikacji.
  • Rozwój umiejętności udzielania i otrzymywania feedbacku.
  • Dostosowanie stylu komunikacji do odbiorcy.
  • Umiejętność tworzenia efektywnych komunikatów wideo i pisemnych.
  • Lepsze zarządzanie relacjami w zespole.

Ramowy program szkolenia

I.        PODSTAWY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ERZE CYFROWEJ

  • Wprowadzenie i podstawy komunikacji
  • Różnice między komunikacją tradycyjną a wirtualną
  • Style komunikacji i ich wpływ na efektywność procesu komunikacji
  • Aktywne słuchanie jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji
  • Feedback jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji
  • Skuteczna argumentacja i perswazja jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji

II.       KOMUNIKACJA W ERZE CYFROWEJ - TECHNIKI I STRATEGIE ADAPTACYJNE DO RÓŻNYCH FORM KOMUNIKACJI

  • Komunikacja pisemna i elektroniczna
  • Tworzenie komunikatów perswazyjnych w cyfrowym świecie: jak skutecznie przekazywać myśli w formie pisemnej i wideo
  • E-Narzędzia do Komunikacji
  • E-Narzędzia do Feedbacku
  • Zarządzanie czasem i priorytetami w komunikacji

Efekty uczenia się:

Szkolenie rozwinie u uczestników szkolenia kompetencje w zakresie:

Wiedza:

  • definiuje zasady efektywnej komunikacji
  • definiuje znaczenie aktywnego słuchania jako kluczowego elementu efektywnej komunikacji
  • definiuje znaczenie i cel informacji zwrotnej (Feedbacku) w procesie komunikacji

Umiejętności:

  • konstruuje komunikaty dostosowane do odbiorcy
  • słucha aktywnie
  • udziela konstruktywnej informacji zwrotnej

Postawy i świadomość:

  • dba o skuteczną argumentację i perswazję
  • okazuje zainteresowanie, jest otwarty i zaangażowany w dialog
  • wpływa na rozwój osobisty i zawodowy poprzez feedback

 

 Egzamin:

Po zakończonym szkoleniu odbędzie się egzamin w formie testu wiedzy i kompetencji. Po jego pozytywnym zaliczeniu Uczestnik/czka otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

 

Skuteczna komunikacja w erze cyfrowej - strategie i narzędzia - szkolenie w tygodniu

Data szkolenia: 20,21,27,28 listopada, 4,5,11,12 grudnia 2024 (środy i czwartki popołudniami)

Czas trwania szkolenia: 32 godziny

Termin rekrutacji: 16.09.2024.-.08.11.2024

Godziny szkolenia: 17:00 - 20:30

Forma szkolenia: stacjonarnie w Akademii Humanitas w Sosnowcu

Ilość miejsc: 14

Cel szkolenia: 

Zbudowanie i rozwinięcie wśród uczestników szkolenia praktycznych umiejętności w wyrażaniu swoich myśli oraz kompetencji niezbędnych do efektywnej, precyzyjnej i perswazyjnej komunikacji w życiu zawodowym z uwzględnieniem środowiska cyfrowego, umożliwiających im osiąganie celów zawodowych poprzez lepsze zrozumienie i praktyczne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, aktywnego słuchania, skutecznego argumentowania oraz udzielania konstruktywnego feedbacku.

Cel strategiczny koncentruje się na długoterminowym rozwoju uczestników w kontekście ich zdolności do komunikacji w coraz bardziej złożonym i cyfryzującym się świecie pracy. Jest on powiązany z szeroką wizją poprawy efektywności komunikacyjnej na poziomie organizacyjnym i indywidualnym.

Dla kogo: 

  • Menadżerów i liderów zespołów - którzy chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, zarówno w prowadzeniu zespołów, jak i w interakcjach z partnerami biznesowymi w środowisku cyfrowym.
  • Pracowników biurowych - którzy regularnie korzystają z narzędzi komunikacji online (e-mail, chaty, wideokonferencje) i chcą lepiej zarządzać swoimi kanałami komunikacji, aby zwiększyć efektywność pracy.
  • Specjalistów ds. komunikacji i PR - którzy potrzebują umiejętności tworzenia perswazyjnych komunikatów w różnych formatach cyfrowych oraz chcą lepiej rozumieć odbiorców i dostosowywać swoje przekazy do specyfiki mediów cyfrowych.
  • Pracowników działów HR - którzy zajmują się rekrutacją, udzielaniem informacji zwrotnej i zarządzaniem pracownikami na odległość, a także chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej i budowania relacji wirtualnych.
  • Członków zespołów projektowych – również pracujących zdalnie lub w modelu hybrydowym, którzy chcą skuteczniej współpracować i komunikować się wewnątrz zespołu oraz z interesariuszami.
  • Konsultantów i freelancerów - którzy muszą efektywnie komunikować się z klientami i partnerami w środowisku cyfrowym, dostosowując styl komunikacji do różnych odbiorców i sytuacji.
  • Nauczycieli i trenerów - którzy prowadzą zajęcia online i chcą lepiej angażować uczestników, udzielać konstruktywnego feedbacku oraz zarządzać komunikacją w zróżnicowanych grupach.

Szkolenie jest odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w kontekście nowoczesnych narzędzi cyfrowych i wymagających środowisk pracy.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  • Poprawa efektywności komunikacyjnej.
  • Zwiększenie umiejętności argumentacji i perswazji.
  • Rozwój umiejętności aktywnego słuchania.
  • Lepsze zarządzanie czasem i priorytetami w komunikacji.
  • Efektywne korzystanie z narzędzi cyfrowych.
  • Zwiększenie pewności siebie w komunikacji.
  • Rozwój umiejętności udzielania i otrzymywania feedbacku.
  • Dostosowanie stylu komunikacji do odbiorcy.
  • Umiejętność tworzenia efektywnych komunikatów wideo i pisemnych.
  • Lepsze zarządzanie relacjami w zespole.

Ramowy program szkolenia

I.        PODSTAWY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ERZE CYFROWEJ

  • Wprowadzenie i podstawy komunikacji
  • Różnice między komunikacją tradycyjną a wirtualną
  • Style komunikacji i ich wpływ na efektywność procesu komunikacji
  • Aktywne słuchanie jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji
  • Feedback jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji
  • Skuteczna argumentacja i perswazja jako kluczowe narzędzie efektywnej komunikacji

II.       KOMUNIKACJA W ERZE CYFROWEJ - TECHNIKI I STRATEGIE ADAPTACYJNE DO RÓŻNYCH FORM KOMUNIKACJI

  • Komunikacja pisemna i elektroniczna
  • Tworzenie komunikatów perswazyjnych w cyfrowym świecie: jak skutecznie przekazywać myśli w formie pisemnej i wideo
  • E-Narzędzia do Komunikacji
  • E-Narzędzia do Feedbacku
  • Zarządzanie czasem i priorytetami w komunikacji

Efekty uczenia się:

Szkolenie rozwinie u uczestników szkolenia kompetencje w zakresie:

Wiedza:

  • definiuje zasady efektywnej komunikacji
  • definiuje znaczenie aktywnego słuchania jako kluczowego elementu efektywnej komunikacji
  • definiuje znaczenie i cel informacji zwrotnej (Feedbacku) w procesie komunikacji

Umiejętności:

  • konstruuje komunikaty dostosowane do odbiorcy
  • słucha aktywnie
  • udziela konstruktywnej informacji zwrotnej

Postawy i świadomość:

  • dba o skuteczną argumentację i perswazję
  • okazuje zainteresowanie, jest otwarty i zaangażowany w dialog
  • wpływa na rozwój osobisty i zawodowy poprzez feedback

 

 Egzamin:

Po zakończonym szkoleniu odbędzie się egzamin w formie testu wiedzy i kompetencji. Po jego pozytywnym zaliczeniu Uczestnik/czka otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

AgilePM (Agile Project Management) - zwinne zarządzanie projektami

Data szkolenia: 16 – 17.11.2024 (sobota, niedziela)

Czas trwania szkolenia: 16 godzin

Termin rekrutacji: 16.09.2024 – 31.10 2024

Godziny szkolenia: 9:00 - 16:30

Forma prowadzenia zajęć: stacjonarna w Akademii Humanitas w Sosnowcu

Ilość miejsc: 14

Cel szkolenia:

Uczestniczki / Uczestnicy zapoznają się z metodyką zwinnego zarządzania projektami. Wyposażeni zostaną w wiedzę z zakresu pryncypiów AgilePM, zapoznani zostaną z rolami, produktami i technikami metodyki. Podczas szkolenia poznają krytyczne czynniki sukcesu, o których należy pamiętać, decydując się na zwinne zarządzanie.

Dla kogo:

Na szkolenie szczególnie zapraszamy osoby zaangażowane w przygotowanie, nadzór i realizację projektów (np. kadra zarządzająca projektami, kierownicy projektów, członkowie zespołów projektowych), niezależnie od branży, zainteresowanych poznaniem i stosowaniem koncepcji zwinnego zarządzania projektami.

Korzyści

  • Poznasz kompletną i kompleksową metodykę opisującą wszystkie aspekty projektu – od ról, przez cykl życia projektu, zarządzanie jakością, aż po filozofię,
  • Dowiesz się czym jest MoSCow i jak Codzienne Zbiórki mogą wpłynąć na efektywność zespołu,
  • Zdobędziesz wiedzy, którą z powodzeniem będziesz mógł zastosować do zróżnicowanych projektów,
  • Podejdziesz do autoryzowanego egzaminu AgilePM Foundation

Ramowy program szkolenia:

  • Wprowadzenie do AgilePM
  • Filozofia, pryncypia i zmienne projektu
  • Czynniki wpływające na sukces projektu
  • Procesy wg DSDM
  • Ludzie - role i obowiązki wg DSDM
  • Produkty wg DSDM
  • Kluczowe praktyki wg DSDM
  • Planowanie i kontrola
  • Podsumowanie wiedzy o AgilePM
  • Egzamin Agile Project Management® Foundation.

Efekty uczenia się

Szkolenie rozwinie u Uczestniczek / Uczestników szkolenia kompetencje w zakresie:

Wiedza:

  • zna profesjonalną terminologię wykorzystywaną w zarządzaniu projektem,  zgodnie z metodyką AgilePM
  • identyfikuje kluczowe etapy projektu, procedury i narzędzia wykorzystywane w praktyce zwinnego zarządzania projektami

Umiejętności:

  • definiuje czynniki wpływające na sukces projektu
  • określa proces zarządzania pełnym cyklem życia projektu, począwszy od rozpoczęcia go, przez wykonanie, modyfikację, po zakończenie
  • potrafi reagować na problemy powstałe w trakcie trwania projektu

Postawy i świadomość:

  • zarządza projektem przy zastosowaniu metodyk zwinnych
  • wyznacza jasne role i obowiązki wszystkim osobom uczestniczącym w projekcie
  • identyfikuje problemy w realizacji projektu, potrafi na nie zareagować tak by dostarczyć projekt na czas w ramach określonego budżetu

Egzamin

Bezpośrednio po zakończeniu szkolenia Uczestniczki / Uczestnicy projektu zaproszeni zostaną do podejścia do egzaminu. Uczestniczka / Uczestnik, który/ra na egzaminie zdobędzie niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzyma międzynarodowy certyfikat AgilePM Foundation. Certyfikat AgilePM Foundation ważny jest bezterminowo.

Stymulowanie innowacyjności oraz umiejętności rozwiązywania złożonych problemów

Data szkolenia: 16 – 17.11.2024 (sobota, niedziela)

Czas trwania szkolenia: 16 godzin

Termin rekrutacji: 16.09.2024 – 31.10 2024

Godziny szkolenia: 9:00 - 16:30

Forma prowadzenia zajęć: stacjonarna w Akademii Humanitas w Sosnowcu

Ilość miejsc: 14

Cel szkolenia:

 Szkolenie dostarcza wiedzy teoretycznej, ale także praktycznych umiejętności, które uczestnicy będą mogli zastosować w swojej pracy. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą lepiej przygotowani do podejmowania wyzwań związanych z innowacyjnością i rozwiązywaniem złożonych problemów w sposób twórczy i efektywny.

 Celem szkolenia jest rozwinięcie u uczestników zdolności do generowania nowatorskich pomysłów oraz efektywnego podejścia do trudnych, złożonych wyzwań. Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w narzędzia i techniki wspierające proces twórczego myślenia, a także analizy problemów z różnych perspektyw.

 Dla kogo:

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą wzmocnić swoje kompetencje w zakresie innowacyjności oraz skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami w złożonych sytuacjach zawodowych. 

  • Menadżerowie i liderzy zespołów – osoby zarządzające zespołami, które muszą podejmować strategiczne decyzje oraz wprowadzać innowacje w organizacji.
  • Specjaliścids. rozwoju produktu i innowacji – pracownicy odpowiedzialni za tworzenie nowych produktów, usług oraz wdrażanie nowych rozwiązań w firmie.
  • Przedsiębiorcy i właściciele firm – osoby poszukujące sposobów na rozwój biznesu, innowacje oraz rozwiązywanie złożonych wyzwań w działalności gospodarczej.
  • Specjaliści i pracownicy kreatywni – osoby, których praca wymaga tworzenia nowych koncepcji, kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.
  • Konsultanci i doradcy – osoby wspierające firmy w zakresie rozwoju innowacji oraz rozwiązywania problemów organizacyjnych i operacyjnych.
  • Pracownicy sektora publicznego i NGO – osoby odpowiedzialne za wdrażanie projektów społecznych, edukacyjnych czy rządowych, gdzie innowacyjność i rozwiązywanie problemów są kluczowe.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

 Uczestnicy:

  • Zdobędą umiejętności twórczego myślenia i podejścia do problemów w sposób innowacyjny.
  • Zdobędzie praktyczne umiejętności związane z efektywnym wykorzystaniem danych w procesie rozwiązywania problemów oraz podejmowania świadomych decyzji.
  • Dowiedzą się, jak czynniki psychologiczne wpływają na proces decyzyjny.
  • Poznają nowoczesne metody i narzędzia rozwiązywania problemów.
  • Nauczą się wykorzystywać metodologię Design Thinking do rozwiązywania konkretnych problemów oraz generowania innowacyjnych rozwiązań.

Szkolenie pokaże, jak identyfikować i rozwijać nowe pomysły oraz wdrażać je w praktyce, zarówno indywidualnie, jak i zespołowo.

Ramowy program szkolenia:

  • Innowacyjność – kompetencja przyszłości
  • Gromadzenie, analiza i zarządzanie danymi w procesie rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji
  • Psychologiczne aspekty rozwiazywania problemów i podejmowania decyzji
  • Zespół do zadań specjalnych – aspekty pracy zespołowej w kontekście rozwiązywania złożonych problemów
  • Innowacyjne podejście do rozwiązywania złożonych problemów, techniki i narzędzia
  • Zastosowanie Design Thinking w rozwiązaniu konkretnego problemu i kreowaniu rozwiązań innowacyjnych.

Efekty uczenia się:

Szkolenie rozwinie u Uczestniczek / Uczestników szkolenia kompetencje w zakresie:

Wiedza:

  • gromadzi i analizuje dane
  • efektywnie zarządza danymi 

Umiejętności:

  • zarządza sytuacją problemową
  • efektywnie komunikuje się i współpracuje w celu rozwiązania złożonego problemu
  • określa warunki do gromadzenia, analizy i zarządzania danymi
  • generuje  nowe pomysły  i rozwiązania problemów 

Postawy i świadomość:

  • współpracuje w zespole w celu rozwijania innowacyjnych rozwiązań
  • trafnie definiuje problem
  • rozumie pojęcia innowacyjności oraz jej znaczenie w kontekście organizacyjnym i społecznym

Egzamin:

Po zakończonym szkoleniu odbędzie się egzamin w formie testu wiedzy i kompetencji. Po jego pozytywnym zaliczeniu Uczestnik/czka otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.